Av denne grunn har jeg nå solgt alle mine sykler og investert i en elektrisk terrengsykkel for å få den lille ekstra dytten i rompa opp bakken. Valget falt på en Trek powerfly 4 som virket grei. Første tur ble gjennomført i dag. Fikk testet den i noen bratte bakker som opp mot søndre vælsvann og bakkene i Viul på vei hjem fra Hønefoss. Batteriet var tomt etter 4,5 mil som tilfeldigvis midt i Statoilbakken på vei hjem. Heldigvis kun 1,5 km hjem. Da har jeg fått estimert rekkevidden til sykkelen. Skal sies at sykkelen har noen kilo å drasse på.
![]() |
På vei til Vælsvannet |
Flott påskevær |
11.juli 2016 var jeg på mitt sprekeste og syklet opp Viulsbakken på 9 minutter og 8 sekunder på min landeveissykkel. Hva klarte jeg så i dag med el-sykkelen og mye dårligere form. 3 minutter og 53 sekunder. Da er det morro på tur. Men er det trening?
Du blir sliten av å sykle på el-sykkel også, og en kar på min størrelse har helt klart utbytte av denne aktiviteten. Jeg tror egentlig jeg får bra trening, men pulsen går ikke like høyt i bakkene som før. Her er resultatet av dagens økt.
![]() |
Ingen puls i øvre soner, men bra mosjon er det allikevel. |
Fordelen med en el-sykkel er helt klart at du føler du får litt driv i bakkene. For min del ble det for tungt og heseblesende uten hjelp. Håper jeg får mye glede av denne sykkelen i tiden som kommer. Trenger absolutt å komme i aktivitet nå som bordtennissesongen er helt brakk grunnet Coronna.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar