torsdag 30. juli 2015

Ny ræser

Begynner å bli noen måneder siden jeg rundet førti nå, og den dagen ønsket jeg meg penger for å få råd til å kjøpe meg en ny landeveissykkel. Fikk vel egentlig ikke inn nok penger til å gjøre dette kjøpet ennå, men med en snill kone fikk jeg beskjed om å handle nå. Rammen for kjøpet var femten lapper, men målet var å skaffe meg en sykkel som var bedre utstyrt enn Gianten. Det ble mye leting og søk på nettet, og til slutt ente med en handel hos bikeshop og deres eget merke Gavia. Valget sto mellom modellen Verona og Modena. Valget falt på den siste grunnet en mer oppreist geometri på sykkelen som er godt for middelaldrende menn med vond rygg :-) Litt dårligere utstyrsnivå, men også 4000 kroner billigere. Sykkelen kostet 11 000,- og har karbonramme. Har vel ikke så mye å si for meg, men kan jo alltids si "jeg har karbonramme".

Største pakka jeg har fått i posten
Sykkel i deler










Styre, sete og framhjul må monteres
Ferdig montert











Klødde litt etter å komme ut på tur rett etter montering, men dessverre var dette en av sommerens mest regnfulle dager. Derfor ble sykkelen stående i stua en dag før jeg fikk testet den.

Dagen etter montering ble det en liten tur, og nå ville Jonas være med. Han fikk låne Gianten, og det funket greit selv om den er litt stor for ham. Vi syklet til Halvorsbølet, og sete ble justert samt løse skruer ble festet. Sykkelen virker grei, og merker at det er bedre kvalitet på shimano 105 gruppen enn Sora/Tiagra som sitter på Gianten, men det trengs flere turer for å få en bedre følelse med sykkelen. Etter første tur er jeg ihvertfall fornøyd. Alltid gøy med nytt utstyr.

Gutta på tur

Jonas syntes det var gøy med ræser










Første tur på sykkelen











Og her er spesifikasjonene på sykkelen. Greit å ha her hvis jeg må ha tak i informasjonene senere.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar