tirsdag 28. april 2015

På tide å skifte krank

Har hatt en litt kranglete krank på racersykkelen i en periode nå, men har valgt å ikke skifte siden planen er å kjøpe ny sykkel. Problemet er at jeg ikke har spart opp nok kroner til å få kjøpt ny sykkel ennå, og derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne klare denne reparasjonen selv. Etter et lite søk på Youtube fant jeg denne instruksjonsvideoen:



Neste steg var å finne et sted for å kjøpe deler og verktøy. Valget falt på bikeshop.no som hadde stort utvalg av sykkelutstyr. Var ikke helt 100 % sikker på hva som skulle bestilles, men tok en sjanse med denne ordren.



Tenkte det i verste tilfelle var 300 kroner som jeg hadde sløst bort. Ganske rask levering, og i går ble det mekking på sykkelen. Det var riktig del og riktig verktøy jeg hadde fått, og alt ordnet seg faktisk like greit som vist i filmen på Youtube. Nok en ting som er lært slik at jeg slipper å sende sykkelen på verksted for å gjøre dette i fremtiden. Turen hjem fra jobb gikk greit uten at kranken delte seg i to. Knirkingen var også vekk :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar