søndag 12. april 2015

Påsken er over og våren er her

Nesten en uke siden en fantastisk påskeferie ble avsluttet. Det var også avsluttingen på skisesongen for min del. To fine familieturer på Notodden ble det i begynnelsen av påskeferien før skiene ble parkert for sesongen. En tur på Grønnkjær og en tur på Blefjell.

Mandag var vi alle på Blefjell






Grønnkjær rundt på søndag. Jonas måtte
være hjemme med vond hals.









På Solo bua ble det pølser, brus, kaffe og kanelboller
















Ferien inneholdt også to turer i bassenget. En tur til Tinfoss bad der jeg klarte å svømme min "raskeste" kilometer til nå på 29 minutter.  Senere i uken ble det en tur til Raufoss badeland der det også ble tid til å få svømt litt. Her fikk også Martin brutt barrièren med å hoppe fra fem meteren.

Skjærtorsdag ble dagen brukt i Jevnaker bordtennishall der Jonas skulle delta i påsketurneringen. Det ble en bra dag og han fikk noen nye rankingpoeng. Selv er jeg også med å spiller litt en gang i blant på trening. Bordtennis er like gøy som i gamle dager.


Jonas i aksjon
Påskeaften ble det familietur på sykkel til Haugerstranda for å utforske strandkanten. Fjorden er meget lav for tiden siden det antakeligvis ventes en del snøsmelting fra høyere områder. Fant ikke så mye spennende i sanden, men Martin syklet over 10 km for første gang.

Lene på en stor og flott sandstrand
Ellers er jeg igang med sykkelsesongen så smått, selv om jobben for tiden gjør at dørstokk mila blir litt lang. Onsdag denne uken ble det en tur fra Bjoneroa opp til Vestland på Fjorda før foreldremøte. Lørdag ble det en fin tur på Eggemoen med Jonas, og dagens tur gikk tur/retur til Toverud kraftstasjon med ny overhalt sykkel.


Vraket selfie til Instagram
Valgt bilde til Instagram















Etter lørdagsturen ble det selvsagt lagt ut bilde på sosiale medier og i dette tilfellet Instagram. Vi førtiåringer er jo fæle til å drive med dette, og jeg følger trenden. Fikk selvsagt lov av eldstesønnen da.


Nye bremser er installert
Årets første delmål ble også avsluttet i påsken. Her målet å fylle polar armbåndet fem av sju dager i uken fra nyttår til påske. Dette klarte jeg fram til vinterferie, men i perioden mellom vinterferie og påskeferie gikk det skeis da jobben okkuperte for mye tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar