lørdag 1. februar 2014

Gratulerer med dagen og oppsummering av måneden

I dag er det et år siden jeg opprettet denne bloggen som jeg bruker som en treningsdagbok. Hovedmålet med bloggen var å hjelpe meg selv til å nå fjorårets mål om å nå 4000 km. Her kan jeg legge ut litt bilder og statistikk fra mine turer og mine små treningsøkter. Hvis noen skulle ha interesse av å lese litt så er det fint, og jeg har en fast og trofast leser. Det er min mor. Så gratulerer med dagen blogg.


Januar måned startet med dårlig med tanke på skiføre da det var lite snø, og treningsøktene ble gjort på rulla i andre etasje. Midt ute i måneden ble det endelig skiføre i nærområdet og jeg fikk gjennomført ni skiturer og loggført 81 km. Med rulleøktene ble det totalt 207 km. Dagens tur ble den første i lysløypa på Eggemoen med en tid under timen. Halvdansken begynner å finne formen :-)



Januar måned har jeg også hatt fokus på kaloriene. Julekiloene skulle av, og et av årets delmål er å komme meg under 30 i BMI. Så det er bare å jobbe på. De tre første ukene har jeg prøvd å leve på rundt 2000 kalorier, mens den siste uken har jeg ligget på rundt 2500 kalorier. Når jeg går inn i februar skal jeg ikke telle lengre, men håper jeg har fått litt trening i hva som skal til for å fortsatt ha en reduksjon i vekten. Som hjelp har jeg brukt en kaloriteller som jeg har lastet ned på Ipaden. Resultatet av månedens kaloritelling har gjort meg 3,7 kilogram lettere. Årets jul er i hvert fall vekk.

Et kjekt hjelpemiddel for å ha kontroll
på inntaket
Et av årets delmål er å gjennomføre en skitur på 50 km. Et litt hårete mål for min del da jeg aldri har gått lengre enn 35 km på en tur. Februar må kanskje være en måned jeg prøver meg på dette, så jeg satser på en helgedag med fint vær og god form.

1 kommentar:

  1. Må legge til at Lene, min kone også er en fast leser.

    SvarSlett