lørdag 15. februar 2014

Førstemann til Buttentjern på en våt dag

Helg med gode muligheter for å komme seg ut på tur er flott etter en lang uke på jobben, men så var det været da som ikke er helt på min side i februar. Våknet opp til mye nedbør i lufta som tung våt snø og varmegrader. Valget for tur endte til slutt på en tur opp mot Buttentjern etter å ha kjørt en bomtur opp til Flekkerøysmyra. Var vel såvidt jeg ikke satte meg fast med Yarisen. Godt jeg hadde hurtigkjetting med meg. Turen opp ti Buttentjern foregikk på bakglatte ski i 15 cm våt nysnø, men opp skulle jeg, og det kom jeg. Kun mine egne spor i snøen den siste kilometeren av turen, Ingen andre som var like "dumme" som meg. Trim ble det da. Da jeg kom hjem gikk det fra snø til regn i lufta. Nå satser jeg på kaldere vær til uka.

Kun mine spor i snøen. Ikke akkurat
trikkeskinner
Buttentjern mellom trærne



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar