søndag 21. juni 2015

Mitt første sykkelritt

For første gang siden jeg var liten gutt har jeg deltatt i en konkurranse. Etter å ha syklet en del år var det nå på tide at dette ble et av årets mål. Valget falt på et lite ritt som heter Hole 12 timers. Her var det en egen singelklasse med 6 timers varighet som passet bra. Rittet gikk ut på å sykle så mange runder du klarte i løpet av tiden som var til disposisjon. Starttiden var 1500 lørdag 20.juni etter to lange kvelder på skolen med avslutninger. Kroppen kjentes ikke helt klar, men dette skulle gjennomføres.

Nybarbert og klar til start. Langskjegget
gikk i dag.
Første startnummer på 30 år





















Målet var å fullføre ti mil med et par innlagte småpauser. Hang sammen med et par andre de første to tre rundene før jeg ble liggende alene.Etter et par timer og fem runder tok jeg meg tid til den første pausen. Banan og Cola smakte godt. Etter pausen kjente jeg på beina at det egentlig var nå det startet. Etter fire runder til var det klart for nok en pause med nok en Cola og en Muslibar. Manglet nå under to mil for å fullføre målet på 100 km. Det betydde i praksis to runder til, og dette hadde jeg god tid til. Etter 11 runder fullført på tiden 5 timer og 35 minutter sa jeg meg ferdig selv om jeg kunne tatt en runde til. Hue hadde innstilt seg på at nå var det ferdig.


 100 km passert
Slitne bein




















For konkurransens del hadde jeg på forhåndt regnet med å havne på siste plass av de som var påmeldt. Overraskende var det da å havne på tredjeplass(sier ikke noe om at det kun var fem deltakere i klassen).

Resultatliste
Godt fornøyd med opplevelsen, og ser muligheten for å delta i flere ritt senere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar