tirsdag 1. mai 2018

Bordtennistur til Danmark

Tidlig i 2018 bestemte familien Jensen seg for å bli med til Nordsø cup i Hjørring Denmark. Med andre ord skulle jeg til moderlandet for å delta i en bordtennisturnering. Fredag 27.april reiste vi sammen med flere andre medlemmer av JBTK til Hirtshals med hurtigbåten til superspeed. Overnatting på hotell før vi reiste til Hjørring for å spille lørdag morgen.

Først ut var klassen herrer 5. Startet i en tremannsgruppe, og første kamp endte med et stygt 0-3 tap. Ble litt bekymret at dagen da skulle ende med mange tap, men det snudde til 3-0 seier i neste kamp. Kvartfinale var sikret som også endte med en 3-0 seier.

Klar for semifinale der jeg møtte en god spiller fra Danmark. Gav god motstand i de to første settene selv om jeg tapte dem. Tredje sett vant jeg, og motstanderen begynte å bli frustrert. Trodde på at jeg kunne snu det nå, men den gang ei. Godt fornøyd med innsatsen og en tredjeplass.



I bolk 2 var det ned en klasse til herrer 6. Her startet jeg gruppespillet med tre svensker. Her ble det tre greie seiere. Nubbene var nok til god hjelp, og motstanderne mente nok at jeg ikke spilte på ærlig vis. Serier i kvartfinalen ble det også.

Ny semifinale der jeg møtte en innbitt svenske. Vant første sett og ledet 10-6 i andre sett, men klarte å rote bort det. Da snudde kampen i hodene og det endte med tap for min del.


En fin helg i Danmark med både tid til bordtennis, god mat og godt selskap.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar