søndag 15. desember 2019

Kretsmesterskapet 2019

Lørdag ble det gjennomført kretsmesterskap på Harestua, og jeg var påmeldt i klassene herrer double, Herrer D og Herrer åpen.

Størst forhåpninger om et godt resultat hadde jeg nok i klassen Herrer double der jeg skulle spille sammen med Jonas. Gruppespillet startet bra med tre av tre mulige seier. I semifinalen møtte vi et par av de spillerne jeg har mest problemer med å spille mot på mitt nivå. Det endte med 1-3 tap og en tredjeplass. Helt greit, men målet var vel egentlig å nå en finale.

I Herrer D var det gode muligheter for å nå et sluttspill. Trakk en vanskelig pulje og måtte igjen møte en av mine motstandere fra semifinalen i double. Gikk på et 1-3 tap, men var nærmere enn jeg har vært på lenge. Klarte å  nå sluttspillet ved å vinne de to siste kampene i gruppespillet. I kvartfinalen møtte jeg selvfølgelig den andre spilleren fra semifinalen i double. Gikk på et 3-0 tap og det endte med en femte plass.

Puljen i Herrer åpen ble en heldig trekning for meg. Treerpulje og en spiller som jeg hadde mulighet til å slå. Den jobben klarte jeg, og som en bonus tok jeg også sett av den beste spilleren med over 2000 poeng i ranking. I trekningen til åttendedelsfinalen var jeg også heldig å møtte en spiller jeg hadde gode muligheter mot. Startet godt og ledet 2-0 før det sprakk, og det snudde til 2-2. I femte sett tok motstanderen timeout da jeg ledet 9-7. Jonas gav meg gode tips og sa at jeg måtte huske at selv om det nå ble 9-9 så var ikke kampen tapt. Slik ble det også, og vanligvis ville jeg da knekt sammen og tapt kampen, men jeg hørte på ordene Jonas gav meg i timeouten. Seier 11-9 i femte sett. Kvartfinale mot Jonas som selvsagt endte med 3-0 tap selv om jeg faktisk spilte ganske godt. 5.plass i herrer åpen.

Les om kretsmesterskapet på JBTK sine hjemmesider her

Jensen i slaget. Bilde er tatt av Thomas Møller

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar