lørdag 25. april 2020

Hvilken rekkevidde har min firefly

I dag ble det gjennomført en tur jeg ikke har gjort på fire år. Fikk lysten til å prøve igjen siden jeg har fått litt elektrisk drahjelp. Utfordringen på denne turen er opp Svenåa till Tverrsjøstallen. Dette er en stigning på 5,5 km og litt over 400 høydemeter ifølge Strava. Her ville motoren måtte jobbe sammen med meg, og mye av batterikapasiteten ville bli spist opp. Til topps jeg kom og her så jeg mange som i disse koronnatider var ute på helgetur i telt.

Fortsatt is på Ølja
Da var det turen hjem via Klingenberg, Lunner, Grinvoll og Sløvika. En liten stopp på Kalvsjø der jeg på mine tidligere turer fikk handlet litt brus og sjokolade, men her har tiden innhentet butikken og den er nå stengt. På Lunner begynte jeg å bli litt nervøs for rekkevidden på batteriet selv om jeg visste det var mye nedover til Jevnaker. For å være på den sikre siden kjørte jeg på ECO modus fra Lunner til Jevnaker. Da var jeg innenfor og det ble TURBO modus resten av veien hjem. 3 kilometer sa Boschen det var igjen når jeg var hjemme. 52 km og 760 høydemeter ble det.

Her er turen fra Strava:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar