lørdag 28. desember 2013

Romjulscaching

Fortsatt ingen tegn til snø betyr at det må gjøres andre aktiviteter enn vinteraktiviteter. Det som er positivt med at snøen uteblir er at det fortsatt er mulig å finne geocacher. Etter et lite søk på kartet til www.geocaching.com fant jeg meg en rute med noen cacher som jeg ennå ikke har tatt på Jevnaker. Jeg startet på Nøklebytangen sammen med hele familien slik at gutta også kunne få seg litt fri WII og playstation.

Første cache for dagen er funnet.
Turen videre tok jeg alene, og beina ble brukt for å få litt trim etter all julemat og julesnop. Turen gikk til Nordbytangen der det er gjemt to cacher. Fikk prøvd ut den nye flotte gangveien som er ferdigstilt i høst. Den første cachen fant jeg på et illeluktende sted etter litt feilleting i starten. Loggen ble datert og underskrevet.

Dagens andre cache i boks.
Den andre på Nordbytangen med navnet vikingkvinnens grav har en spennende beskrivelse på nettsidene. Her lærte jeg noe nytt om Jevnaker. Boksen egner seg bra for barn da den inneholder byttegjenstander, og hit må jeg nok få med meg Jonas og Martin.

Flott ved Randsfjorden i dag, men ikke helt slutten
av desemberfølelsen.


Dagens tredje med spennende
innhold.














Den siste cachen fant jeg i Asmala, og etter fire funn på fire forsøk var jeg fornøyd med dagens fangst. Selve turen ble på litt over 7 km i frisk vind.

Dagens rute hentet fra Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar