onsdag 15. januar 2014

Smøresesongen er igang

Snøen har etter en lengre tids mildvær endelig meldt sin ankomst igjen. Nå har det kommet litt snø hver dag siden lørdag, og temperaturen har holdt seg godt nede på det blå. Langtidsvarselet til www.yr.no viser også lovende prognoser for at skisesongen endelig kan komme i gang her i lavlandet.

Selv om det ikke er store mengder er det spådd litt snø hver dag i
den kommende uken her på Jevnaker.
Foreløpig er det ikke mulighet for å ta den raske turen på Eggemoen, men nå har jeg planer om å få reist til Ringkollen på fredags kveld. Regner med at hele familien vil være med. Jonas har fått nye ski til jul som ennå ikke er testet. Ringkollen har også fått seg en side på facebook der det gis daglige oppdateringer om føret som er kjekt. Facebook er man jo på minst en gang om dagen. Siden finner du her.

I mens jeg venter er det jo viktig å få preparert skiene riktig. Viktig med riktig smurning. Siden jeg verken har en garasje eller en stor bod blir kjøkkenbordet gjort om til en smørebu med jevne mellomrom i vintersesongen. Funker for meg, og heldigvis er Lene snill og lar meg få lov til dette.

Profesjonell smørebu


Utstyr til å late som jeg kan
smøre ski.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar