mandag 14. april 2014

Sykkelmekking før tur

Mens verandagulv og bil fikk seg en vask med høytrykksspyleren ble det også tid til å gå over terrengsykkelen. Først en vask for deretter å få av styre og støtdemper for å sjekke kulelagret som jeg vet var ødelagt. Har ikke så veldig greie på dette med å mekke sykkel, men det fins mange gode filmer på youtube som forklarer hvordan ting skal gjøres. Etter kulelagret var fjernet ble det en tur på jakt for å finne nye deler. Først Sandberg på Jevnaker som hadde deler, men ikke til Diamant. Turen gikk da videre til G-sport på stormarkedet der han som jobbet ikke hadde noe særlig greie på dette med sykkeldeler, men fikk beskjed om at jeg kunne vente litt så ville det komme en på jobb med bedre kunnskap. Det hadde ikke jeg tid til så jeg reiste på MX sport i Hønegata. Der hadde de ikke deler, så da gikk turen hjem igjen for å sette sammen sykkelen med de ødelagte delene jeg hadde. Mye jobb for lite resultat.

Styre og støtdemper delt fra hverandre
Greit med bilder når ting skal settes sammen igjen
Her er det ødelagte kulelagret
Etter dette ble det en liten tur på Eggemoen selv om det blåste en del i dag. Prøvde å tråkke på litt i noen av segmentene jeg har laget i Strava, og jammen ble det ikke en bestenotering i på den gamle flystripa/taksebanen med tiden 2 minutter og 13 sekunder som var en forbedring på 13 sekunder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar