torsdag 7. august 2014

Nytt leketøy

Etter lang tids vurdering ble det i dag handlet ny terrengsykkel med 29 tommers hjul. Valget falt på en Hard Rocx Cambrium SL 29R handlet hos Glade Hjul. Sykkelen har en veiledende pris på 14 990,- og ble handlet til 10 990,-. Veiledende priser er vel kanskje ikke et mål, men etter søk på nettet så det ut til at denne prisen ikke var så verst i forhold til andre utsalgssteder. Kjøpet holdt seg også sånn noenlunde innenfor rammene jeg hadde satt økonomisk.

Informasjon om sykkelen hentet fra hjemmesidene til Hard Rocx
Etter en prøvetur på Eggemoen er jeg fornøyd med kjøpet. Jeg er ingen sykkelekspert, og kan kun sammenligne sykkelen med det jeg har hatt før. Rammen og hjul er større noe som skal gi større fart og en mer komfortabel tur. Dette kan jeg si meg enig i, og etter en liten runde i 5 km på Eggemoen ble det ny PR på 12 minutter og 48 sekunder. Dette var fem sekunder raskere enn forrige PR uten egentlig å gjøre noe stort forsøk på det. Den ruller lett i terrenget på Eggemoen. Merket også at jeg ikke fikk så vondt i håndleddene.

Ut fra den første turen kan det virke som bremsene på Diamanten var litt bedre, og ved å bruke ennå mer penger kunne jeg fått en stivere ramme. Uansett må det mer enn en tur til å si hvordan den vil fungere. Det er en litt annen teknikk for å sykle på denne med 29 tommers hjul. Spesielt er det annerledes i stigningene.

Fornøyd med kjøpet, og håper
sykkelen vil gi meg mange timer
med sykkelglede.













Lenge siden det er produsert noe for youtube nå, men på dagens tur ble det tid til noen små klipp som er blitt redigert ved hjelp av Moivemaker.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar