fredag 8. august 2014

På "bærtur" i Nordmarka

I dag var dagen for å finne fram til Kikutstua i Nordmarka. Planen var å gjøre turen grei ved å parkere ved Tverrsjøstallen for så å følge Google map sitt forslag til sykkelruten. Det var lettere sagt en gjort. Jeg hadde ikke tatt med meg kart, og hadde kun et screenshot av kjøreruten som Google hadde foreslått. Et lite stykke etter Gjerdingen skjønte jeg at jeg var på villspor og prøvde å søke hjelp på telefonen. Problemet er bare at telefonen min er litt tullete av og til, og dagen i dag valgte den å slå seg skikkelig vrang. Den slo seg av hele tiden og var ikke til hjelp.

Før jeg reiste hadde jeg heldigvis skrevet en lapp med navnene på de små vannene jeg skulle forbi. Problemet var bare at jeg ikke fant noen av disse navnene på skiltene. Etter å ha syklet litt rundt på måfå fant jeg endelig et navn jeg hadde på lappen da jeg kom til Katnosa. Navnet på skiltet sa Store Sandungen. Da jeg kom dit var det også skiltet mot Kikut og optimismen steg. Bare 10 km til nå i følge skiltet. Etter distansen var tilbakelagt kom det et nytt skilt med beskjed om at det var seks nye kilometer til Kikut. Årsaken var at jeg nok hadde sett på et skilt for skiløyper og ikke sykkelskilt. Motivasjonen sank noe, men 6 km til skulle jeg vel greie. Etter vel en kilometer ble jeg sendt inn på en trillesti som ikke sa noe om hvor lang den var før det ble sykkelvei igjen. Jeg prøvde litt, men mistet all motivasjon i de tunge bakkene og snudde da skjønte at kreftene begynte å ta slutt. Måtte jo klare å komme meg til Tverrsjøen igjen også.

På hjemturen ble det pause ved Gjerdingen dam der jeg fikk i meg den nista jeg hadde med. En halv liter cola, et skolebrød og en New energi. 6 mil på tur uten å nå målet :-( Bilder ble det heller ikke da telefonen ikke ville slå seg på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar