lørdag 10. januar 2015

Mitt livs lengste svømmetur

Endelig var dagen her da snøen skulle lave ned. Nå håper jeg virkelig at den får lov til å bli liggende slik at det blir godt skiføre i nærområdet. Skulle gjerne tatt skia på biltaket med en gang og reist av gårde, men siden det snødde så tett ville det nok ikke være mange ferdigkjørte løyper. Alternativet for dagens trening ble derfor en tur på Ringeriksbadet. Første gangen i mitt liv har jeg reist alene til et badeanlegg for å svømme. Målet var å svømme lengre enn 1,5 km som er min lengste distanse fra tidligere. Etter å ha passert 1500 meter var det bare å fortsette. I forhold til mine ambisjon hadde jeg nå tilbakelagt halve distansen, men sa til meg selv at jeg ikke ville bli skuffet hvis jeg ikke nådde målet. Rundt regnet 50 minutter senere nådde jeg målet på 3000 meter som tilsvarer 120 lengder i bassenget. Klapp på skulderen for dagens innsats.

Dagens harde fakta
Takk til Lene som kjøpte så fine svømmebriller til meg i julegave. Nå detter ikke linsene ut i vannet, og øynene blir ikke så røde. Lettere å svømme med litt bedre teknikk er det også, selv om jeg ikke akkurat er noen fisk i vannet.

Godt med snø på parkeringen utenfor
Ringeriksbadet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar