lørdag 23. mai 2015

Stolpejakten

Valgte en litt annerledes mosjonstur i dag, og brukte tiden på stolpejakt som jeg har hørt litt om den siste tiden. Det ligner en del på Geocaching, men stolpejakten er slik jeg forstår noe som fylkeskommune/kommunene står for. Informasjon finner du på www.stolpejakten.no. På Jevnaker er det satt ut 25 stolper, og målet var å få loggført disse iløpet av dagens økt. Lastet ned appen på telefonen og la en slagplan før jeg startet.

Nedlastet kart over Jevnaker
 Stolpene er stort sett greie å finne, og registreres enklest ved hjelp av QR-kode. Det er bare å bruke kameraet på telefonen enkelt og greit. Her er noen bilder fra min rundtur.

Første stolpe registrert. Rett på Instagram :-)
Stolpene har ulike farger i forhold til
vanskelighetsgrad når det gjelder tilgjenglighet
Stolpe ved Grønntjern registrert


Rådyret i parken på min gamle ungdomsskole
Pepsirast på min gamle barneskole
Toso skole


En forlatt huske på Toso i nærheten av
barndomshjemmet.



Skjeggselfie på Grønnland

25 stolper ble registrert, og jeg brukte 2 timer og 40 minutter på 26,5 km. Mye start og stopp på dagens tur, men en fin og motiverende aktivitet for å komme seg ut. Spørs om jeg ikke i løpet av sommeren må ta meg en tur til nabokommunene for å registrere noen stolper der også.


Dagens siste stolpe registrert
Beviset fra appen med et flott
profilbilde :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar