torsdag 14. mai 2015

TOTEN RUNDT - Trim Tråkk 2015

For et par uker siden dukket denne invitasjonen opp fra min broder Lars på Facebook.


Ved å følge linken fant jeg en invitasjon til dette arrangementet i regi av Raufoss og Gjøvik sykkelklubb.


Jeg har aldri deltatt i noen form for ritt, så dette så ut til å være et lavterskel arrangement som var greit å starte med. Så tilbakemeldingen til broderen var "jeg blir med". Tidlig opp på kristi himmelfart med avreise klokken 0845 mot Toten med to sykler på taket. Været var flott, og vi valgte Raufoss barneskole som startsted. Der møtte vi også en kamerat av Lars som skulle bli med på turen. 

Klare til start


Raufoss som startsted




Påmeldingen ble gjort til sekretariatet, og vi reiste fra Raufoss sirka tyve minutter over ti. Første etappe gikk mot Gjøvik i stort sett slak nedoverbakke. Myk start og mange syklister ute på tur. Vi måtte inn på Gjøvik gård for å stemple før vi kunne reise videre. Dette som et bevis på at vi syklet hele runden.

Stemplingskortet
Første kontrollpost på Gjøvik gård




















Etter Gjøvik gikk turen mot Lena skole som var neste kontrollpost. Her hang jeg meg på tre karer som kom susende forbi. Første gang jeg kjørte jeg på rekke, og det var ganske moro å kjenne hvor mye mindre krefter du trenger å bruke for å holde en høy hastighet når du slipper litt luftmotstand. Ved Kapp kom rundens utfordring som var en kneik på rund 6% i 2,5 km. Der måtte jeg slippe gutta som jeg lå på rekke med. Nå var jeg på egenhånd. Følte det gikk greit opp bakken, men hørte en pigging som kom stadig nærmere. Det viste seg å være en fyr på rulleski, og det ble et lite nederlag å bli tatt igjen :-). Skal sies at han så veldig sprek ut. På Lena ble det en ventepølse mens jeg ventet noen minutter på broderen og kompisen.

Pause på Lena
Siste del fra Lena til Raufoss ble en god økt. Jeg tråkket på så godt jeg kunne og passerte mange syklister i alle aldere og fasonger. Litt motvind var det på strekket, men ikke mer enn at det gikk greit. Ved ankomst Raufoss med en effektiv sykkeltid på litt over to timer ble det enkel medaljeutdeling. Første medaljen jeg får på mange år.


Tre trimmere som er ferdig med dagens tur
Medalje for å ha deltatt for første gang




















Etter en liten stund var vi alle ferdig med dagens tur, og vi hadde en liten rast på plenen før syklene ble plassert på taket av bilen og vi var på vei hjem igjen. En fin tur som gjerne kan gjentas i årene som kommer.

Nå blir neste mål å få meldt seg på sekstimers rittet i Hole den 20.juni slik at jeg kan fullføre et av årets delmål som er å få deltatt i et sykkelritt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar