lørdag 14. mai 2016

Prosjekt: Bli bedre i bordtennis

Som en del av prosjektet "kan jeg bli bedre i bordtennis selv om jeg har passert førti" deltok jeg i dag på en treningssamling i hallen sammen med seks andre bordtennisspillere av ulik kvalitet. Familien Jensen bidro faktisk med over femti prosent av deltakelsen. En ekstern trener var hentet inn for en tre timers økt. Selv fikk jeg noen tips for å forbedre kvaliteten på spillet mitt.

1. Lukke racketen mer nå jeg spiller forhand for å få mer skru i spillet, og få en lengre bevegelse med armen.
2. Passe på posisjonen på høyre ben når jeg spiller forhand.
3. Komme meg litt dypere ned for å være i en bedre posisjon til å bevege meg.

Her er det bare å jobbe med et og et punkt på trening slik at jeg får automatisert det som skal gjøres.

En turnering gjenstår denne sesongen. Det er en nybegynner klasse for herrer på Lørenskog i slutten av mai. Blir spennende å se om jeg er den eneste nybegynneren i min alder, og hvordn jeg klarer meg i den klassen.

Go racketen min

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar