torsdag 27. mars 2014

En Travel Bug på besøk

Mandag ettermiddag plinget det i pc-en som tydet på at jeg hadde fått en ny e-post. Den var fra Geocaching som kunne melde at det hadde blitt loggført et besøk på min cache Bergermoen 1. I loggen kunne jeg lese at en travel bug nå var plassert i cachen, og det er første gang en av mine cacher har besøk av en travel bug. Av nysgjerrighet måtte jeg besøke cachen for å finne ut av hva som var på besøk. Det jeg fant var en liten kinesisk dukke som var festet til en id brikke

Denne lille jenta lå i cachen
Travel bugen har et identifikasjonsnummer slik at du kan søke den opp på nettet. Der fant jeg ut at den opprinnelig startet sin reise i Tyskland med en tur innom Italia før den havnet i Norge. Her har den reist rundt i den sørlige delen av landet. Her er siden der buggen kan besøkes. Det virker som målet er å få besøkt så mange cacher som mulig.

Her er et id nummer for å finne loggen på nettet
Jeg har ikke planer om å besøke noen nye cacher i nærmeste framtid, så jeg lot travel bugen ligge slik at noen andre kan plukke den opp og bringe den videre på sin ferd. Blir den liggende der kan jeg jo ta den med meg ved en senere anledning.

Buggen er trygt plassert i cachen som har overlevd
vinteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar