lørdag 21. juni 2014

Sommerferien rett rundt hjørnet

Fredag kveld var det 10.trinns avslutting ved skolen, og nok et arbeidsår nærmer seg slutten. Nå er det kun en lang planleggingsdag på mandag før jeg sel kan ta ferie. Nå skal det bli godt med litt tid til å lade batteriene for å igjen kunne ta fatt på et nytt skoleår til høsten.

Lørdag morgen var det tid for sykkeltur, og tenkte jeg måtte dra ut på en litt lengre runde. Valget falt på halve Randsfjorden rundt. Dette er en runde jeg har syklet noen ganger før, men ikke flere ganger enn at jeg kan telle dem på en hånd. Jeg hadde egentlig en liten plan om å delta på et lokalt 6-timers ritt idag, men planene ble skrinlagt da jeg merket at det ikke var overskudd til dette etter noen hektiske uker på jobb, og en del aktivitet utenom også. Glad for at jeg tok den avgjørelsen.

Etter å ha studert ferjetider la jeg ut på turen. Turen til ferja er på litt over 5 mil, så jeg beregnet to timer pluss 15 minutter i tilfelle noe uforutsett skulle skje. Det gikk på 1 time og 56 minutter, så da ble det tid til en god pause på ferja med litt påfyll i magen før turen gikk videre.

Fint med ferje på Randsfjorden så jeg slipper å sykle hele runden rund.
Så var det 4 mil igjen på vestsiden av Randsfjorden før jeg var hjemme igjen. Her begynte jeg å kjenne det godt i lårene, og tempoet ble ikke fult så høyt som på andre siden av fjorden. På Endomondo registrerte jeg en PR på distansen 50 miles med tiden 3 timer 9 minutter og 33 sekunder som er en forbedring med 15 minutter og 54 sekunder. Det må sies å være bra, men så er det også ikke mange turer på denne distansen jeg har gjennomført. 50 miles er det samme som 80,45 km.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar