lørdag 14. juni 2014

Med Garmin på tur

De siste årene er det sjeldent det går mer enn to dager mellom hver gang jeg er ute på en planlagt mosjonsøkt, men grunnet sykdom denne uken har jeg ikke vært ute siden forrige søndag. Det var derfor ekstra godt å endelig komme seg ut på tur i dag. I dag prøvde jeg ut treningsfunksjonen på min Garmin Edge computer. Selv om jeg har hatt denne kjørecomputeren i over et år nå ble det første gang jeg prøvde denne funksjonen i dag. Målet for økten ble satt til 50 km der jeg skulle holde meg i pulssone 3. Turen gikk forholdsvis greit, men jeg merket at det var vanskelig å holde meg i denne pulssonen når jeg skulle opp de små kneikene som ligger langs vestsiden. Jeg måtte også passe på å tråkke på i nedoverbakkene slik at pulsen ikke skulle bli for lav. Hver gang jeg gikk ut av pulssonen jeg skule være fikk jeg klar beskjed av Edgen i form av en plagsom lyd. Greit å bli mast litt på :-)

Eksperimentet endte med en PR på 50 km med tiden 1 time 50 minutter og 42 sekunder. En forbedring med 1 minutt og 12 sekunder. Må kanskje takke maset til Egden for denne PR da formen egentlig ikke skulle tilsi at dette var dagen for de gode resultatene.

Du og jag Garmin, du og jag
Selfieavhengig?




















Forrige uke ble terrengsykkelen med da vi var på hytta i pinsen. Her ble det også satt en PR på 20 km med tiden 49 minutter og 44 sekunder. Dette er en forbedring med 1 minutt og 19 sekunder. Endomondo registrerer ikke på hvilket underlag det kjøres, så det må nevnes at tiden ble satt på transportetappen der hele distansen ble gjort på asfalt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar