torsdag 29. mai 2014

Himmelfartsdagen til Tingelstad

Dagens tur gikk på østsiden av Randsfjorden. Etter to mil kommer jeg til Grymyr der jeg tar av opp kverndalslinna. Her blir det litt lett stigning en periode. Ved Tingelstad går veien hjem via hovedveien langs fjorden.



Fantastisk sommervær gav en flott tur. Det er kun to små problemer.

1. Har fått en stygg lyd i kranken som ødelegger stemningen. Det knaker og knirker. Etter turen prøvde jeg å løsne pedalene for å smøre dem med litt fett, samt at jeg prøvede å få bort litt gammel smuss rundt kranken. Vi får se om det hjelper til neste tur.

2. Har lagt merke til at jeg har blitt tungpustet når blomstringen og pollenspredningen starter for fult på våren. Kjenner at jeg blir mer andpusten nå enn jeg gjorde i april. Kanskje jeg har et lite snev av allergi? Merker også at jeg har litt problemer med øynene en gang i blant. Kanskje det er på tide med en blodprøve for å sjekke?

Selfie langs fjorden
Flott sykkelsti mellom Toso og Prestmoen
er asfaltert. Da slipper jeg ut på den trafikkerte
veien.





















Selv med tung pust ble det satt personlige rekorder på Strava segmentene jeg var innom på veien. Legger ikke mye i tråkket så det betyr vel at flere års trening gir en bedre motor fra år til år. Strekningen fra Grymyr til Sløvika på hjemveien prøvde jeg å gi litt gass. Dette resulterte i PR på 15 minutter og 10 sekunder. Plasseringen på Strava lista viser vel at jeg aldri blir noen reser på veien. 481.plass av 530 personer som har syklet strekningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar