onsdag 28. mai 2014

Sykkelstell

Flott vær som det er for tiden skulle egentlig gitt motivasjon til en tur på sykkelsetet, men med en lang dørstokk mil kombinert med litt vind og litt lite energi ble det heller gjennomført litt sykkelvedlikehold. Planen var å skifte styretape, og jeg hadde forberedt meg godt ved å studere en video på Youtube fra Anton sport.

Svart styretape til 299,-



Styretapen har jeg hatt liggende lenge da jeg har hatt planer om å gjøre denne utskiftningen en stund. Den ble kjøpt på Sport 1 og er av merket Lizard skin. Etter å ha studert tapen som er på sykkelen valgte jeg heller å få strammet opp den enn å bytte med en gang. Tapen så ikke så ille ut, bortsett fra glippene mellom tapen. Verdt å gjøre et forsøk.



Strammet opp den gamle styretapen
det ble lagt en finish med svart
elektrikertape som du ser
til høyre.



















Etter dette var det tid for nye dekk og slanger som jeg faktisk handlet på sensommeren i 2013. Disse ble handlet på tilbud fra XXL og er av merket Continantal. Skiftet gikk greit med det rette utstyret.

Pakketilbud med en god pris som jeg ikke husker
Så var det vask med avfetting og smøring før sykkelen ble satt bort, Håpet er at været er like godt i morgen slik at det kan få en fin tur på himmelfartsdagen som er rød i kalenderen,




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar