søndag 28. desember 2014

Ribbemarsj

3.juledag bestemte jeg meg for å gjennomføre min egen lille ribbemarsj. Har hatt litt problemer med å få gjennomført årets delmål, så målet for turen skulle være å traske et halvmaraton. Delmålet for sesongen var egentlig å jogge en slik tur, men å gå må vel være det nest beste alternativet. Ruta ble lagt til en runde jeg pleier å sykle på sommeren. Tur/retur Melås bru. Med andre ord har vi noen dager på Notodden i romjulen. Starten gikk i litt før klokken 1300 i ti blå. Nye sko var kjøpt inn for anledningen, noe som var et lite risikoprosjekt. 7 km inn i marsjen passerte jeg Heddal stavkirke og heldigvis kjente jeg ikke noe til de nye skoene i negativ forstand. Første delmål var nådd.

Første delmål

Nå gikk turen videre til matstasjonen som var en Statoilstasjon 5 km unna. Denne biten av turen ble kanskje den lengste i hodet da det fortsatt var langt igjen til målet. Sola begynte også å gå ned bak åsen som gjorde at temperaturen sank lengre ned på det blå.


Se blikket. Klar for mat i magen

Endelig framme på matstasjonen ble det en pause med cola og baconpølse. Godt å sitte litt inne i varmen. Motivasjonen for resten av turen økte, og med tanke på sikkerheten gjorde jeg en investering i en flott gul refleksvest. Nå var jeg over halvveis, og beina kjentes fortsatt bra. Etter en timinutter var det ut på tur igjen. Var litt kald i starten etter å ha sittet rolig litt, men med litt stigning nå ble jeg varm igjen.

Investert i nye Salamon tursko på salg 
Resten av turen ble gjort i overgangen fra lys til mørke. Med fem kilometer igjen var jeg sikker på at dette ville gå bra. De to siste kilometerne ble en parademarsj med en god selvfølelse for å ha gjennomført målet jeg hadde satt meg. Med 500 meter igjen ringte jeg min kjære kone som kom og plukket meg opp. 


Reddet av en varm Citroen i enden av målet



Litt #selvskryt på Instagram må til etter turen var
gjennomført.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar