søndag 21. juli 2013

Endelig en sommer med mye fint vær

Det er sol på en skyfri himmel med høye temperaturer. Garmin viste opp mot 30 grader på GPSen da jeg var ute på dagens sykkeltur. VG hadde en sak på at dette kunne komme til å bli den beste juli på mange år. Når det er så varmt er det bare å få flasker med vann i fryseren kvelden før slik at det er mulig å få kjølt seg ned litt i hvertfall på starten av turen.

Selv om det er varmt må jeg jo ut å sykle slik at jeg får rullet de kilometerne jeg må for å nå målet. I går var jeg ute en tur med bror på Eggemoen. Som regel sykler jeg alene så det er jo fint å ha med seg noen en gang i blant. Turen gav meg årets første punktering. I dag ble det en tur opp til kommunedelet på vestsiden av Randsfjorden. Det gav meg årets andre punktering, men den skjedde heldigvis rett før jeg var hjemme.

Vurderte det som litt for risikabelt å forlate
hjemkommunen i dag :-)
I dag var det kosetur. Formen føles ikke helt på topp, og det føles som turen rundt Randsfjorden henger litt igjen i beina. Da var det også tid for en liten stopp i skyggen ved et flott sted nede ved fjorden litt nord for Halvorsbøle.

Flott og stille på Randsfjorden.
Har ikke testet badetemperaturen ennå :-(
På turen hjem ble jeg passert av en syklist som vekket litt konkurranseinstinkt i meg. Han skulle jeg prøve å henge meg på. Klarte det ikke helt, men det førte til at jeg fikk bestenotering på stravasegmentet jeg har kalt Asmala. Greit med en hare. 5.plass med tiden 1 minutt og 34 sekunder.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar