lørdag 27. juli 2013

Le tour de Jevnaker

Tour de France er over for i år, og et det er litt rart å ikke kunne slå på TV2 på ettermiddagen for å se sykkelløp. Da må jeg ta saken i egne hender og lage mitt eget lille Le tour de Jevnaker som jeg kan sykle når jeg vil.

Må jo ha egen logo slik som alle de store etappeløpene :-)
Syklet en de rundt omkring på Jevnaker i dag slik at jeg kunne få laget meg noen flotte etapper som er akkurat passe lange for at jeg skal kunne presse meg litt. Touren består av tre etapper som kan sykles når som helst. Tidene legges sammen og så har jeg et resultat jeg kan konkurrere mot neste gang jeg har lyst. Etappene er registrert i Strava, så jeg regner med den holder orden på tidtakingen for meg.

Alle etapper starter på Nesbakken.

Etappe 1 - Nesbakken - Bakka - Nesbaken


Første etappe er på 12,8 km og går fra Nesbakken til Bakka med retur. Dette er den raske etappen med mye flater.

Etappe 2 - Rundt Samsmoen og Bergerbakken


9,6 km med et par kneiker der pulsen for mitt vedkommende øker.

Etappe 3 - Nesbakken - Nordhagan - Toso


Dette er selve "kongeetappen" på 8,2 km der vi først skal opp på Nordhagan før vi sykler mot Toso og avslutter opp mot gamleveien opp til Mo gård.

Trillet gjennom etappene med disse tidene:

Etappe 1 -  30 min 34 sek
Etappe 2 -  27 min 49 sek
Etappe 3 -  25 min 16 sek
Totaltid -  1 time 23 min 39 sek

Bli med å lek hvis du er i distriktet og liker og sykle. Last ned Strava på mobiltelefonen, eller last opp turene fra et Garmin produkt når du har prøvd å sykle etappene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar