lørdag 16. november 2013

Idrett på høyt nivå

Vi er halvveis i nok en måned, og nå er det ikke mange dagene igjen av 2013. November er en litt treg måned når det gjelder å få trent. En noe kranglete hæl som slår seg vrang etter en gåtur eller joggetur har spesielt gjort den siste uken veldig rolig. Målet for november er ikke satt så høyt, så jeg tror jeg skal ro det i land.

Med en rolig uke har en idrett der hjernen brukes mer enn kroppen inspirert store deler av familien til en ny type aktivitet. Spillet er sjakk, og det norske VM håpet Magnus Karlsen og NRK sin tv dekning av VM har gjort at familien har investert i et sjakkbrett. Er vel rund tjue år siden det ble spilt mye sjakk sist, og nesten tretti år siden jeg var medlem av Jevnaker sjakklubb som det het hvis jeg ikke husker feil. Der var det lynsjakk med kake i pausen som lokket i en periode.

Nytt sjakkspill klart til bruk
på stuebordet
Sjakk på NRK fjernsynet er en ny erfaring for min del. Slow TV kan
faktisk også være spennende.

Sjakken som blir spilt i huset skjer på "høyt nivå". Stort sett er det jeg og Jonas som spiller, ellers er det IPADen som er motstanden. I dag hadde jeg en to timers kamp mot en kamerat som endte med et knepent tap.

Etter mange tap mot Padden ble det endelig
en seier på meg. Nevner ikke at nivået ble
satt veldig lavt på datamotstanden :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar