fredag 29. november 2013

Snart adventstid og drømmen om leketøy til jul

Fredag kveld, og vi nærmer oss adventstiden der den mørke og triste november går over i en måned som blir opplyst av mange stjerner og lys fra vinduer og gater. Det er godt, og kan hjelpe på humøret da den dumme hælen ikke blir bedre noe som gjør det vanskelig å komme seg ut. Må si det begynner å bli litt kjedelig at hælen verker godt etter en dag på jobb.

Snøen lar vente på seg, og skisesongen ser ikke ut til å starte med det første. Blir spennende og se om det blir skiføre på Ringkollen før juleferien starter.

Denne uka har det vært sykdom i huset. Det førte til at jeg ved en tilfeldighet fant en link til denne fantastiske videoen på nettsidene til avisen Hadeland i en surfestund. En flott og stemningsfull film som virkelig gjør at du får lyst til å komme deg ut.



For meg som også leker litt med kamera av og til ga dette meg et ønske om å kunne filme litt fra luften, da det gir fantastiske bilder. Søkte derfor litt rundt på nettet for å se hvilke rimelige løsninger som er der ute for en nybegynner. Kom fram til Parrot AR.Drone 2.0 som kunne vært noe for en nybegynner. Denne enheten kan styres ved hjelp av min Ipad eller Iphone. Kamera er innebygd, og film kan føres direkte over, eller lagres på en minnepinne i enheten. Problemet er kun prisen som kanskje er litt stiv for et produkt jeg kanskje ikke kommer til å bruke så mye.


2 478,- på Appelstore er kanskje litt mye penger å bruke på
leketøy for en voksen mann?
Etter å ha søkt etter noen filmer om produktet på Youtube fant jeg også en kar som hadde kjøpt en slik drone. Fikk noen fantastiske bilder på sin første prøvetur, men siden enheten styres fra WIFI er det ikke så morsomt når du mister signalene. Heldigvis hadde han flaks da det var noen ærlige personer som fant den og leverte den tilbake.




Tror vel neppe at jeg har vært så snill at julenissen kommer med noe slikt til meg, men det er vel lov å ønske seg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar