lørdag 6. april 2013

Sesongstart


Etter en firedagersuke etter påskeferien med noen lange dager på jobb kom jeg hjem fredag ettermiddag med ambisjoner om å få klargjort sykkelen for en tur på lørdag. Det var jo på tide å få testet ut den nye sykkelcomputeren som har samlet litt støv der den har ventet på å bli tatt i bruk. Fikk grovvasket sykkelen (fikk jo ikke gjort det da jeg parkerte den i høst) og montert tråkkfrekvens sensoren. Alt virket som det skulle.

Garmin Edge 500 klar til bruk
Tråkkfrekvenssensor montert




 
Fikk også en pakke fra XXL i posten på fredag. Markedsføringen til firmaet hadde fungert, og jeg hadde bestilt meg et par 3/4 lange sykkelbukser som jeg hadde sett i en tv-reklame. Litt tidlig å ta disse i bruk, men i tillegg kjøpte jeg meg et par sykkelhansker for kalde dager. Synes disse kunne hatt litt mer polstring, men hva kan man forvente til nitti ni kroner.
Pakke fra XXL
Litt skuffet over været da jeg våknet lørdag morgen. Det har jo vært glimrende en lang periode nå så overskyet vær var ikke det jeg ventet meg. Var allikevel fast bestemt på å ta meg en tur, og etter en liten bytur til Hønefoss med gutta fikk jeg sykkelen på biltaket og kjørte et lite stykke for å få bar asfalt. Veien fra meg har fortsatt litt is som må passeres. Turen gikk oppover vestsiden av Randsfjorden. Dette er en vei jeg kjenner godt da jeg kjører den til jobb hver dag. Veien er også fin å sykle på da det er lite trafikk.  Etter litt over 2 mil snudde jeg ved Toverud kraftstasjon for å returnere hjem. Turen ble på 43,4 km, og jeg merker at beina ikke er helt vant med sykling nå. Fornøyd med mitt nye Garmin produkt.

Selv om du er sliten langs Vestsiden er det ikke
kollektivtrafikk i helgene.
Tom for energi, og kald på beina.
Fortsatt like blid :-)


Når sykkelsesongen er igang er det også morsomt å bruke Strava igjen. Her ligger det en del segmenter langs rutene du sykler slik at du konkurrerer med tidene til andre syklister på ulike strekninger. Korte eller lange. Det er morsomt. På veien jeg syklet i dag har jeg laget et lite segment som jeg har kalt Engnes. Det er en liten stigning på 500 meter. Ble nok ingen PR i dag med tunge bein på veien hjem.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar