lørdag 27. april 2013

Vestre Buttentjern

Torsdag fylte Martin 6 år, og denne helgen skulle det være familiebursdag og barnebursdag. Barnebursdagen måtte vi dessverre utsette to uker da han har fått vannkopper, men familiebursdagen skulle gjennomføres. Før selskapet skulle starte fikk jeg tatt meg en tur på Eggemoen for å sykle. Det blir noen timer i dette området gjennom et år da det er fint for både jogging, sykling og ski.

Målet for dagens tur var vestre Buttentjern. Opp til tjernet er det en god stigning som jeg prøver å få syklet mange ganger i løpet av et år. Ligger fortsatt litt is på vannet der oppe, men tror ikke det ligger lenge nå.

I fjor ble det bygget en flott ny brygge ved rasteplassen
Ved vannet ligger det også en turbok som jeg tok meg tid til å skrive i siden det var den første turen i år.


Her dokumenterer jeg min tur til Buttentjern.



Turboken ligger tørt og fint i alt
slags vær.











Etter vannet fortsetter veien litt til med noe stigning slik at det kan bli noen flere høydemeter å forsere på turen. På toppen slutter veien slik at det bare er å snu for å syklen ned igjen.
 
Her er dagens tur slik den ser ut i Strava.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar