lørdag 31. august 2013

Birken på tv og status for august

Det er siste dag i august, og på morgenkvisten manglet jeg 9 km for å nå månedens mål. Været på morgenen gav meg ikke akkurat veldig stor motivasjon til tur da det regnet utenfor vinduet. Etter noen turer i døra for å se om for å se om regnet hadde avtatt, noe som det ikke hadde bestemte jeg meg bare for at jeg måtte komme meg ut for å nå mitt mål. Det ble litt endring i de opprinlige planene for turmål, og jeg satte heller nesen mot Buttentjern. Regnjakken måtte på fra start, men før stigningen opp til Buttentjern hadde det sluttet og regne. Da gikk regnjakken i sekken, for en stor mann som meg trenger all den luften han kan få på veien opp. På toppen kom jammen også solen, og plutselig var det blitt en glimrende høstdag.


Buttentjern på det som ble en flott høstdag
Dagens tur gjorde at månedens mål ble nådd, og totalt har jeg beveget meg 566 km denne måneden. Nå blir det spennende å se hvordan været blir de neste månedene med tanke på hvor mange kilometer jeg får loggført. Dårlig vær gir flere gå og joggeturer som ikke gir meg like mange loggførte km. Målet for kommende måned setter jeg til 400 km.


Det er racersykkelen som får mest oppmerksomhet
Det at august er slutt markerer også slutten på min konkurranse jeg har hatt på Endomondo i sommer. Jeg utfordret medlemmer med en vekt over 100 kg til å konkurrere i sykkelaktiviteter. Her skulle det loggføres kilometer enten på terrengsykkel eller racersykkel i løpet av mai, juni, juli og august. Hele 66 personer deltok, og her nådde jeg ikke mitt mål om å komme topp 10. Vinneren syklet hele 5519 km.

http://www.endomondo.com/challenges/10180017

13.plass i min egen konkurranse.

Det er også birkenlørdag, men den tar jeg foreløpig på tven :-)


Fire timer med sending fra NRK tatt opp på og lagret på
altiboxen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar