mandag 5. august 2013

Contour Roam action kamera

Nytt leketøy er innkjøpt. Har lenge surfet rundt på nettet for å lete etter et rimelig actionkamera som jeg kan ha det litt morro med. Har sett litt på GOPRO, men synes det er mye penger å investere når kameraet antakeligvis blir liggende mest i sekken. Har også funnet noen andre billigtyper men var litt skeptisk til merkene. Så kom jeg over et Contour kamera på Japan Photo til en rimelig pris, og etter litt søk på nettet virket dette som et greit kamera.

Kr 788,- med fri frakt var en grei pris
Grei størrelse på kamera.










Kameraet kom i posten, og minuset var at det følgte med litt lite fester. En pakke med sykkelfester koster kr 549,- hos Elkjøp som jeg må vurdere å kjøpe, og så måtte jeg jo ha et minnekort til kr 149,-. Da blir det kanskje ikke så billig allikevel.

Søndag var jeg ute å testet kameraet med et universalfeste jeg har fra før. Rister litt mye i kameraet med det. Filmet første etappe av TdJ og brukte noen apper på Ipaden min til å redigere. IMOVIE og SLOPRO ble brukt. Her er resultatet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar