søndag 23. juni 2013

Midtsommeraften

21.juni var det sommersolverv som gir oss den lengste daglengden i året. Det vil si at vi nå går mot kortere dagtid og tidligere mørke på kvelden. Da er det på tide og feire midtsommer og sankt hans med litt tradisjonell grilling med venner. Været har ikke vært det beste, men grillingen er gjennomført. En liten sykkeltur har det også blitt tid til i dag.

Startet dagen med et tur på terrengsykkelen, da jeg syntes været så litt for ustabilt ut til en lang tur på landeveien. Målet for turen var søndre Vælsvann, og en tur opp til Gørrtjern som jeg ikke fikk besøkt tidligere i år grunnet snø. Snøen var nå borte, og etter en god stigning fikk jeg se tjernet i år også.


Sist jeg besøkte Vælsvannet var det
fortsatt is på vannet.
Tipp topp tommel opp for en nytt tjern
på årets liste med det nydelige navnet
Gørrtjern.




















Veien hjem gikk via Hen og Viul. Det bidro til det perfekte rute og hyllest til Sankt Hans. Kartet fra Endomondo viser helt klart en heks med sin sopelim.

Kun redigert med en hatt og detaljer i ansikt. Alle ser dette er en heks :-)
I mitt lille stravasegment bak trollmyra var jeg også ute etter en KOM da jeg var så uheldig å miste den jeg hadde på Engnes. Ikke så mange deltakere på den bak trollmyra, så kanskje jeg hadde muligheten der. Tråkket til og klarte og få lik tid som personen som ledet.

Delt King of the "mountain#
649 høydemeter og 50 km ble resultatet av dagens midtsommertur. Har nå fullført 399 km denne måneden. Ferien har startet så uten uvær resten av måneden vil det ikke bli noe problem å fullføre målet på 500 km.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar