lørdag 30. mars 2013

Påskeaften

Det er påskeaften, og vi er vel hjemme etter en tur på hytta. Der var det flott påskevær og isen på vannet var tykk med masse snø på til å leke på. Været har vært flott, og det er vel mange år siden påsken har vært så fin, men det har vært kaldt om natta Skjærtorsdag ble det en tur til Hestås og skiløypene der. Turen ble ikke lang, og det var nok sesongens siste skitur.


Flott vær med masse snø på isen
Fortsatt flotte løyper på Hestås
Bensin må til i påsken
















Som Jesus gikk vi også på vannet
På isen ble det også en liten runde med skiskyting. Her ble det konkurranse mellom gutta i Jensen familien. Størstemann var best til å skyte, men den mellomste var nok best på skia. Minstemann hadde det beste humøret. Løypa var hele 170 meter lang, og strafferunden kan vel ikke vært lengre enn 5 meter kanskje :-) Runden ble gått mange ganger, og på langfredag gikk Jonas 50 runder uten stopp. Meget imponerende.






Konkurranseinstinktet er på topp


Mine kjære Madshus ski har gjort sin nytte da sålen på begge skiene begynte å løsne. I påsken ble det ille, og jeg gikk med en fin skrapelyd under skia. Må nok ta meg en tur på trollmyra når den åpner igjen slik at jeg kan begrave dem der. Rest in peace. Det positive med den saken er jo at jeg kan se fram til å kjøpe meg et par nye ski når den tid igjen er der. Men først vil vi ha en lang sommer.
 
Skia har satt ut flapsen og gir full brems

Idag tok jeg sjansen og testet asfalten for første gang i år. Det var tungt å begynne å jogge igjen, men fikk gjennomført 5 kilometer ved å løpe litt fram og tilbake på veien ved Eggemoen leir. Det er godt å kjenne at det varmer litt, og at våren og varmen kommer nærmere og nærmere for hver dag. Syklene er klare for litt vårprepp i nærmeste framtid.
 
 
Bar asfalt under beina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar