mandag 20. mai 2013

82,8% av månedens mål fullført

Da er den siste røde dagen i kalenderen på en lang stund snart over. Denne helga fikk vi en smak av sommeren med høye temperaturer og solbrente armer. Siden det var langhelg tok vi en tur på hytta som ligger på Notodden.

17.mai så vi barnetoget på Notodden, og inntok den obligatoriske isen før vi reiste opp på hytta. Gutta tok seg årets første bad i badevann som holdt 6 grader. Ekte vikinger det tenker jeg. Da vi reiste fra hytta hadde badetemperaturen steget til 13 grader.




Temperatur rundt 6 grader var ingen hindring for
gutta. Pappa holdt seg på land denne gangen. 

18.mai var det virkelig sommertemperaturer, og jeg reiste ned fra hytta som ligger litt oppe i skogen for å få meg en tur på sykkelen. Det ble en runde jeg pleier å sykle rundt Melås bru. På denne runden sykler jeg forbi Hedal stavkirke der jeg og Lene giftet oss i 2004.Var lite oppfinnsom og kjørte samme runde tre ganger slik at turen totalt ble på 60 km. Ble en liten tur innom Statoil for å teste ut den nye Cola flasken på 3,75 desiliter.



26.06.2004 ble jeg gift i Hedal stavkirke på Notodden.
Akkurat passe størrelse på en Cola
for en syklist i farta.
Vendepunktet ved Melås bru











19.mai var det planen å få inn noen høydemetre på Edgen, og turen gikk fra Notodden og opp til Bolkesjø hotell. Denne turen har jeg syklet et par ganger før, og tidligere har jeg ikke funnet riktig avkjøring ned fra Bolkesjø slik at turen har blitt litt lengre enn planlagt. Det skjedde ikke denne gangen. Grunnen til at jeg ikke har sett skiltet tidligere er at krysset ligger i en ganske bratt nedkjøring etter min målestokk, Her har jeg nok konsentrert meg om å ha øya på veien tidligere og har derfor ikke sett skiltet. Fra Follsjøen opp til Bolkesjø er det en stigning på nesten 200 meter som kjennes godt i beina til en stor mann. Turen ble på 55 km.




Der var skiltet jeg har lett etter.
Med de tunge høydemetrene på turen opp er det godt
å vite at du også skal ned igjen.











I dag 20.mai ble det en liten tur på Eggemoen da jeg kjente at bein og kropp var litt tung etter gårsdagens tur. Turen ble på 25 km. Været har vært litt ustabilt i dag, og vi går nå inn i en periode med litt nedbør igjen.

lthjense er mitt brukernavn på Instagram
 
Totalt har jeg syklet 140 km denne langhelga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar