søndag 26. mai 2013

102,8% av månedens mål fullført med en kirketur

Jippi. Flott vær og høye temperaturer gjorde at jeg passerte 500 km i dag med en sykkeltur til Gran via Grymyr. Turen ble på 66 km.

Da jeg skulle sykle tilbake fra Gran mot Grymyr hadde jeg valgt en ny vei som jeg ikke hadde prøvd før. Veien heter Vienlinna og starter med en god stigning etter min målestokk. 5,3 kilometer med 244 høydemetre kjennes godt i beina på en stor mann. Et stykke etter bakken var passert var det plutselig slutt på asfalten. Hadde ikke veldig lyst til å snu så etter å ha sjekket telefonen fant jeg ut at strekket ikke var så langt før det ble asfalt igjen. Tok det forsiktig og klarte meg uten punktering.

Flott og landlig på turen med melkekurer på toppen av åsen.
Kanskje det er her melka på kartongen min kommer fra?
Flotte eiendommer langs veien
Litt nervøs med raceren på grusvei





















Søndag er jo som kjent hviledagen der vi skal gå i kirken. Tok meg derfor turen innom, men ikke inn i kirkene jeg møtte på min vei denne søndagen. Først var det Grymyr som er en flott og ny kirke som ble satt opp i 2003 etter den forrige kirken brant. Etter dette kom jeg til de gamle søsterkirkene fra 1100 og 1200 tallet. Til slutt er det min egen kirke Randsfjord kirke på Jevnaker som snart trenger et nytt strøk med maling. Kirken er fra 1916. (informasjon om kirkene har jeg funnet på Wikipedia).

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar