lørdag 9. februar 2013

Årets flotteste dag - Så langt


Med flott vær og sol på en klar blå himmel startet dagens tur fra parkeringsplassen ved Bergerbakken skole. Det var -14 grader og turen startet med en god stigning opp til Buttentjern via Knipetjern. Her var det perfekte trikkeskinner og flotte løyper som blir kjørt med stor maskin. 

Høydeprofil fra dagens tur
 Når du kommer opp til Buttentjern må du inn på nye løyper som blir kjørt av Jevnaker røde kors. Dette er løyper som blir kjørt med scooter Her var det ikke like lett å gå for en halv danske da det ikke var satt spor i store deler av løypa i dag.

Løypene går opp på Veståsen, og på min tur passerte jeg Ruggetjern før jeg fortsatte videre til Flekkerøysmyra der jeg startet min tur forrige søndag. Her snudde jeg og gikk samme veien hjem, bortsett en litt annerledes nedkjøring fra Buttentjern. På veien hjem tok jeg tid til å ta litt bilder fra turen i det flotte været.


Flekkerøysmyra er et fint utgangspunkt
for turer
-9 grader på Flekkerøysmyra






 





 

 







 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar