fredag 15. februar 2013

Fredag kveld på skøyteisen og med påmelding til skiløp

I kveld hadde jeg lovet Jonas en tur på skøytebanen siden Lene og Martin har reist en tur til Notodden. Etter en Grandis middag reiste vi på stadion og spente på oss skøytene. Jeg på hockey skøyter og Jonas på det som kalles stiv ankel skøyte. Jeg fikk det ærefulle oppdraget å ta tiden på 100 og 400 meter. Det ble også en liten konkurranse der jeg nok måtte se meg slått grundig på begge distansene.

I kveld har jeg også meldt meg på mitt første skiløp på 30 år, Veståsløpet. Det er et 34 km langt turløp som går fra Fjorda ved Bjoneroa til Jevnaker. Her skal det også skytes midtveis i løpet som blir spennende. Har aldri gått så langt på ski før så det kan jo bli en utfordring, men heldigvis er løypeprofilen nesten helt flat.

Løpet skal gjennomføres lørdag 23.februar med start klokken 1000. Buss går fra Jevnaker til Fjorda klokken 0815, så det blir ikke anledning til å sove lenge den første dagen i vinterferien.




Har i anledning av påmelding til Veståsløpet bestilt meg en fin liten tursekk fra nettsidene til GMAX. Jeg håper den kommer innen løpet skal gjennomføres. Denne sekken tar 18 liter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar