lørdag 23. februar 2013

Veståsløpet 2013

Morsk mann med trangt
startnummerinne ved skyting

Da var debuten i Veståsløpet unnagjort, og det er mange år siden jeg har hatt startnummer på brystet. Med over 100 deltakere og to busser fra Bergerbakken skole gikk starten ved Fjorda klokken 1000. Jeg tok plass helt bakerst i feltet da jeg ikke er noen reser på ski. Merket fort at den valgte smurningen fra i går ble litt bakglatt, men det funket egentlig greit de første 8 km. Etter dette ble det veldig bakglatt resten av turen. Det har blitt veldig mildt i løpet av dagen, og selv om jeg prøvde med litt rødt ble den siste halvdelen av løpet tungt med bakglatte ski.




Skøyt på blink nummer 21.
Resultatet er foreløpig ukjent

Midtveis i løpet var det skyting ved Tagnes, og dette har jeg ikke gjort siden jeg var 13 år og medlem av Randsfjord skytterlag. Det var morsomt, og det blir spennende og se om jeg traff på noen av mine ti skudd når resultatene foreligger.






Endelig i mål

Var godt fornøyd med å gjennomføre løpet selv om jeg bommet litt på målsetningen om fire timer. Noe av skylden for det tror jeg de bakglatte skiene må ta. Gjennomførte ca 34 km på 4 t og 28 min langt nede på resultatlisten. Kanskje jeg hadde ti personer etter meg i løypa.

Fine løyper og bra arrangement. Det frister å prøve igjen neste år.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar