søndag 3. februar 2013

Søndagstur

I dag ble det årets første skitur på Veståsen som du finner på vestsiden av Randsfjorden. Her er det mulig å gå scooterkjørte løyper fra Bjoneroa til Jevnaker. Jeg startet fra Flekkerøysmyra som du finner ved å kjøre 5 km nordover vestsideveien før du tar av på Fallaveien og følger den helt til den stopper ved en parkeringsplass.

Ved parkeringsplassen finner du en infotavle med kart over veståsen.

Målet for dagen var å gå to mil. Det var -10 grader og blåføre. Jeg tok turen nordover mot Buevannet som ligger 12,5 km fra Flekkerøysmyra. Etter 10 loggførte km på Garmin klokka stoppet jeg for å få i meg litt væske. Hadde glemt å ta med meg vann, men hadde heldigvis et Coca Cola produkt i sekken. Etter pausen snudde jeg og tok samme turen tilbake. Møtte kun 2 mennesker og 1 hund på min 2 mils tur.

Etter ca 2 timer og 30 minutter var jeg tilbake til bilen og satte snuten hjemover for å tilbringe litt tid på sofaen med skiflyving fra Harachov.

Kartet er hentet fra Endomondo og viser dagens tur.





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar